Glazbena škola Josipa Hatzea

SEDMO IZDANJE FILHARMONIJE BUDUĆNOSTI

Nakon dvogodišnjeg zatišja Orkestar HNK Split i učenici Glazbene škole Josipa Hatzea ponovno će ujediniti snage u Filharmoniji budućnosti, a sedmo izdanje ovog vrijednog umjetničkog i glazbeno-pedagoškog projekta održat će se 21. svibnja na velikoj pozornici splitskog HNK s početkom u 20 sati.

Koncert otvara Uvertira operi Moć sudbine Giuseppea Verdija pod vodstvom Jakova Jurića, vanjskog suradnika Glazbene škole Josipa Hatzea u kojoj vodi Simfonijski, Gudački i Puhački orkestar, a diplomu dirigenta stekao je na bečkom konzervatoriju Richard Wagner u klasi maestra Christiana Schulza, koji potom preuzima dirigentsku palicu. U prvom dijelu koncerta predstavit će se učenici Škole kao solisti uz Orkestar HNK Split. Tubist Ivan Lukas iz klase prof. Nikolaja Drongovskija izvest će Koncert u d-molu, op. 9 br. 2 Tomasa Albinonija, oboistica Tina Hrga iz klase prof. Sanje Milić publici će se predstaviti prvim stavkom Prvog koncerta za obou i orkestar u d-molu Ludwiga Augusta Lebruna, za koji je sama napisala kadencu, a violinistica Josipa Kordić iz klase prof. Tanje Čudine Bratković prvim stavkom Petog koncerta za violinu i orkestar u a-molu, op. 37 Henrija Vieuxtempsa. U drugom dijelu programa učenici Josipa Hatzea popunit će redove orkestralnih dionica te uz profesionalne glazbenike izvesti Divertimento za gudački orkestar u F-duru, KV 138 Wolfganga Amadeusa Mozarta i Boléro Mauricea Ravela.

Filharmonija budućnosti projekt je Glazbene škole Josipa Hatzea pokrenut 2014. u suradnji s Hrvatskim narodnim kazalištem Split i Orkestrom splitskog teatra kako bi se mladim glazbenicima omogućilo praktično iskustvo orkestralnog muziciranja na velikoj pozornici, transmisija znanja u kojoj profesionalni glazbenici djeluju kao mentori učenika te kako bi pod palicom renomiranih hrvatskih i međunarodnih dirigenata stekli znanje o interpretaciji kanona klasične literature. Od tada se Filharmonija budućnosti održava u kontinuitetu sve do 2019. godine, nakon koje slijedi zatišje zbog nepovoljne epidemiološke situacije uzorkovane koronavirusom pa su dvije godine zaredom koncerti navedenog projekta otkazani.

„Svaki koncert je izazov, a Filharmonija budućnosti više je od toga.“, ističe ravnateljica Glazbene škole Josipa Hatzea Vesna Alebić te dodaje: „Ona je svečanost glazbe u zajedništvu mladih i odraslih. U svijetu naše Škole ona je praznik. Najbolji među jednakima ove godine pozornicu dijele s pomlađenim orkestrom Kazališta i vrsnim pedagogom, glazbenikom i dirigentom Christianom Schulzom. Duboko sam i iskreno zahvalna svima koji su prepoznali značaj Filharmonije budućnosti i svima koji su u njoj na bilo kakav način sudjelovali ili će tek sudjelovati.“

Ivan Lukas (2003.) glazbeno obrazovanje započinje sa sedam godina u klasi prof. Milene Mrčele, a s devet godina upisuje Osnovnu glazbenu školu Josipa Hatzea u Splitu, gdje klavir uči u klasi prof. Nataše Karajanov Pačko. Srednjoškolsko glazbeno obrazovanje nastavlja u istoj školi na teorijskom odjelu te započinje svirati tubu kao izborni instrument u klasi prof. Jakova Jurića, a zatim kod prof. Nikolaja Drongovskog. Sudjelovao je na natjecanjima HDGPP-a, gdje 2022. osvaja I. nagradu na državnom natjecanju u četvrtoj kategoriji tube, a iste godine osvaja i prvu nagradu na Međunarodnom natjecanju mladih glazbenika Sonus u četvrtoj kategoriji Solfeggia. Usavršavao se na seminaru priznatog profesora tube Krunoslava Babića.

 

Tina Hrga (2003.) maturantica je u Glazbenoj školi Josipa Hatzea, gdje je i započela svirati obou s devet godina u klasi prof. Sanje Milić. Tijekom svog školovanja sudjelovala je na brojnim natjecanjima, kao što su Međunarodno natjecanje mladih glazbenika Daleki akordi, HDGPP i Međunarodno natjecanje puhača Varaždin Woodwind & Brass. Od osvojenih nagrada ističu se prve nagrade na državnim natjecanjima HDGPP-a 2016., 2018. i 2022. godine, kada osvaja i Oskara znanja ostvarivši najveći broj bodova u svojoj kategoriji. Glazbeno umijeće usavršavala je na seminarima prof. Gregora Witta te prof. Daria Golčića.

Josipa Kordić (2005.) učenica je drugog razreda Srednje glazbene škole Josipa Hatzea, gdje svira violinu u klasi prof. Tanje Čudine Bratković. Osnovno glazbeno obrazovanje završila je u Glazbenoj školi Jakova Gotovca u Sinju, gdje je sa sedam godina počela učiti svirati violinu u klasi prof. Iskre Voltolini. Tijekom dosadašnjeg školovanja sudjelovala je na raznim natjecanjima, poput HDGPP-a gdje je 2016. te 2022. osvojila prve nagrade na državnom natjecanju, zatim na Međunarodnom natjecanju mladih glazbenika Daleki akordi te na Međunarodnom natjecanju Franjo Krežma. Redovito se usavršava na seminarima kod priznatih profesora, kao što su Anđelko Krpan, Evgenia Epshtein, Martin Draušnik, Marco Grazziani, Davor Philipps i drugi.

Jakov Jurić magistrirao je trubu na Muzičkoj akademiji u Ljubljani u klasi prof. Antona Grčara, a diplomu dirigenta stekao je na bečkom konzervatoriju Richard Wagner u klasi prof. Christiana Schulza.  Završio je i vojnu školu za hrvatskog časnika te je zaposlen kao trubač u Orkestru HRM-a. Kao glazbeni pedagog i profesor trube ostvario je značajne uspjehe s učenicima, a trenutačno radi kao vanjski suradnik, dirigent Simfonijskog, Gudačkog i Puhačkog orkestra u Glazbenoj školi Josipa Hatzea. Pod njegovim vodstvom školski puhački orkestar 2019. osvojio je prvu nagradu na državnom natjecanju HDGPP-a. Djeluje kao aranžer i skladatelj te je dirigent u gradskom orkestru Glazba Split. Od njegovih dirigentskih nastupa ističe se onaj sa Simfonijskim puhačkim orkestrom Glazba Split u sklopu 65. Splitskog ljeta te nastup s Praškom filharmonijom u Pragu 2021. pod vodstvom mentora i dirigenta Alima Shakha.

 

Christian Schulz glazbenu karijeru započeo je kao violončelist djelujući kao solistički i komorni glazbenik, a danas je član Bečkog simfonijskog orkestra. S kolegama navedenog orkestra osnovao je Bečki orkestar Ambassade te djeluje kao njihov dirigent. Ravnao je, između ostalog, Montréalskim simfonijskim orkestrom, Leipziškim Gewandhaus orkestrom,  Filharmonijom Georgea Enescua iz Bukurešta, Čikaškom filharmonijom te raznim komornim orkestrima. Istaknuo se i kao operni dirigent, a od 2001. svake godine dirigira koncertima i opernim produkcijama u sklopu festivala u Bregenzu. Od 2016. predaje na Konzervatoriju Richard Wagner u Beču. Predsjednik je diskografske kuće Vienna Simphony te glavni tajnik Austrijske glazbene madeži. Djeluje i kao umjetnički ravnatelj orkestra Mozart Collegium iz Beča te ciklusa koncerata Schwingungen koji se održava u Zlatnoj dvorani bečkog Musikvereina.

Skip to content